Openingsvideo ‘Denk FF na!’
Start de Week Tegen Pesten met de openingsvideo van Stichting School & Veiligheid. Zo maak je het thema 'Denk FF na! Als het om geklets gaat' bespreekbaar in je klas.
Naar lesmateriaal
Met het gratis lesmateriaal van de Week Tegen Pesten kun je direct aan de slag met het werken aan positief gedrag en een fijne sfeer in de klas. Het lesmateriaal van de vorige jaren vind je ook nog hier.
Start de Week Tegen Pesten met de openingsvideo van Stichting School & Veiligheid. Zo maak je het thema 'Denk FF na! Als het om geklets gaat' bespreekbaar in je klas.
Naar lesmateriaal
In de les 'Online respect' worden aan de hand van video's, vragen, stellingen en opdrachten diverse thema's behandeld, zoals stickers, Gossip Girl, roddelen en haatberichten.
Naar lesmateriaal
In de les 'I got your back' worden aan de hand van video's, vragen, stellingen en opdrachten diverse thema's behandeld, zoals rollen binnen pesten & opkomen voor elkaar.
Naar lesmateriaal
We doen het allemaal wel eens: een spannend, leuk, interessant of juicy verhaal vertellen over een ander. Met de kletskaartjes praat je met de leerlingen over roddelen en maak je afspraken met elkaar voor aankomend schooljaar.
Naar lesmateriaal
In deze les bespreek je met de klas wat roddelen is, waar het vandaan komt en hoe je roddelen ook voor positiviteit in kunt inzetten.
Naar lesmateriaal
Met de situatiekaarten van de Anne Frank Stichting ga je met de leerlingen in gesprek over beledigende en/of discriminerende situaties.
Naar lesmateriaal
Ervaar in deze actuele les van Tumult hoe roddels als een lopend vuurtje rondgaan, waarom mensen roddelen en wat je kan doen als je negatieve roddels hoort.
Naar lesmateriaal
Het lespakket van Kenniscentrum Omgaan met Pesten draagt bij aan het creëren van een sociaal veilige groep waarin respect, acceptatie, waardering en begrip voor elkaar de boventoon voeren.
Naar lesmateriaal
Ga in gesprek met jouw leerlingen over roddelen. Gebruik de werkvorm van Critical Mass om het gesprek te openen. De werkvorm vraagt leerlingen zowel feitelijk als empathisch naar de situatie te kijken.
Naar lesmateriaal